Bedrijfsprofielen

Kavo

Kavo

André van Leeuwen, managing director van KAVO. Het bedrijf is ruim dertig jaar actief als importeur en leverancier van Japanse en Koreaanse auto-onderdelen. Ooit gestart als vertegenwoordiger in deze branche, begon Van Leeuwen zijn bedrijf in Raalte. Bij uitbreiding van KAVO wordt Apeldoorn de vestigingsplaats. De ondernemer heeft een automotive imperium opgebouwd en levert auto-onderdelen aan ruim 55 landen.

Producten & diensten

Naast het kantoor is een megamagazijn gebouwd waarin alle beschikbare onderdelen op voorraad zijn. Fulfilmentservice tot in de puntjes geregeld. Veel e-commerce bedrijven zouden hieruit lering kunnen trekken. Een blauwe golf van uitgekiende KAVO-verpakkingen omgeeft je bij het betreden van dit auto-onderdelenwarenhuis. Overzichtelijk, voorzien van barcodes, productnaam et cetera staan de onderdelen gesorteerd, zodat de levering naar de klanten dagelijks, in snel tempo kan worden uitgevoerd.

Filters
André van Leeuwen: “Het is ooit begonnen met filters. Het in kaart brengen van de vele soorten en maten die er zijn. Filters die hetzelfde zijn maar van een ander origineelnummer worden voorzien voor het betreffende exportland”. Een oude catalogus wordt op tafel gelegd waarin de voorbeelden van dertig jaar geleden worden getoond. Van Leeuwen heeft destijds vele uren geïnvesteerd om origineelnummers in kaart te brengen. De data met elkaar te verbinden, zodat vanuit één overzicht in één oogopslag het product wordt gevonden. Nu wordt deze informatie door zijn medewerkers uitgezocht. Automatisch verwerkt via computers en servers, zodat het e-commerce bedrijf optimaal functioneert.

Exportlanden

Germany, Scotland, Ireland, USA, France, Brazil

‘Laat je ego thuis’
En met die informatie reist Van Leeuwen de wereld over. Onderhandelt met de CEO’s van Japanse en later Koreaanse autobedrijven. Japanners denken vanuit een product, Hollanders vanuit de klant. Zijn koopmanschap is vele malen op de proef gesteld. Altijd met een doel voor ogen, wereldwijd importeur worden. ”Laat je ego thuis, als je met Japanners onderhandelt, daarmee bereik je vele malen meer dan dat je op je strepen blijft staan”.

`Zeg wat je doet en doe wat je zegt´.
Van Leeuwen schuwt het niet om ´tegeltjeswijsheden´ te gebruiken. Kort en krachtig. Direct, to the point met humor en overzicht, een bedrijfssfeer waar kwaliteit te voelen is. De klant en de service staan centraal en dat wordt door iedere medewerker uitgedragen.